Onsdagen den 27 Oktober


Att ett samtal på min lilla telefon kunde göra hela min dag så perfekt!

Jag och Farmor hade åkt in till Eksjö för att hon skulle till tandläkaren och när vi sitter där i väntrummet, som förövrigt var grymt snygg och mysigt! Ska också gå hos privattandläkare sen.

Ialf så ringer min telefon högt och tanten mittemot, som trodde hon var något, glodde som om man inte fick äga en mobiltelefon när man är 19 år.
Jag kollar och ser att det är ett mobilnummer jag inte kände igen och när jag svarar så säger han: " Hej jag heter ...... och jag ringer angående din ansökan till ............! Fatta om jag blev glad och chockad! :D
Jag trodde de hade glömt bort mig eller inte ville söka upp mig.

Så imon ska jag på JOBBINTERVJU! :D Min först någonsin :D Nervöst.... Ja! Men ska bli kul och min underbar vän Emma följer med mig som stöd, älskar att ha sina vänner, ska aldrig släppa dem!
Och jag kan nog behöva hjälp av henne eftersom intervjun hålls ända uppe i Mjölby så det är en bit att åka från lilla Aneby. Skulle egentligen åkt till jkpg på fredag men då ska vi bort så fick bli imon istället 15.45.

Det är så sjukt för jag hittade det här jobbet för en vecka sen tror jag och sökte direkt! För det första verkar det roligt och vuxet man kan liksom klä upp sig och känns sig lite vuxen haha. Och sen var lönen riktigt bra! Den gillade jag väldigt mycket, för en nybliven student så är många tusenlappar som en dröm att få i månadslön.
Jobbet är som säljare åt olika kunder runt om i Tranås kommun om jag fattade det rätt, får väl reda på mer sen om jag får det, dock är det bara EN plats och typ skitmånga sökande! :/ Så chansen att en tjej från Aneby får det kanske inte är så stor men...

Håll alla tummar! Jag hoppas jag får det här jobbet!




Nu sitter jag och Tusse här vid brasan och värmer oss för ute öser regnet ner!



Senare ska kanske jag och sanna till gymmet och bränna bort lite kalorier och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.
Just nu ska jag bara sitta här och mysa och snart göra mig en god tonfisksallad.

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0